آواآوا، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره
آنا آنا ، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 17 روز سن داره

ღ دل نوشته ها ღ

باسلق درست کردم برای اولین بار ..

1391/9/30 15:32
نویسنده : نرگس
2,871 بازدید
اشتراک گذاری

برای اولین بار باسلق درست کردم .. آموزشش رو از برنامه ی به خانه برمیگردیم گرفتم و دست به کار شدم .. خیلی راحته و خیلی لذت داره یه کاری رو خودت انجام بدی .. دستورش رو میذارم تو ادامه دوستای عزیزم ..

گلاب           نصف لیوان

شکر           250 گرم  _ ولی من یکم کمتر ریختم چون زیاد شیرین دوست ندارم .

وانیل          یک چهارم قاشق چایخوری

آب              نصف لیوان

نشاسته      110 گرم

پودر نارگیل  یادم نمیاد چقدر بود ولی از این بسته بندی ها 2 تا باشه کافیه .

نشاسته رو با نصف لیوان آب حل میکنیم که من دیدم کمه یه لیوان ریختم و بعد با صافی صافش میکنیم .

شکر و گلاب و وانیل رو میریزیم توی قابلمه و میذاریم روی حرارت تا شکر حل بشه نباید بجوشه همین که حل شد نشاسته و آب رو که مخلوط کردیم رو بهش اضافه میکنیم و مداوم هم میزنیم تا سفت بشه وسطش ول نکنید برید ها زیاد طول نمیکشه .. بعد که مثل حلوا شد روی نایلون پودر نارگیل میریزیم و مواد رو همونطور داغ میذاریم روش و با پشت قاشق صافش میکنیم وبرای اینکه مواد به قاشق نچسبه یه ظرف آب بذارید کنار دستتون و قاشق رو خیس کنید . بعد که صافش کردیم یه ردیف گردو میچینیم و به کمک نایلون رولش میکنیم و 1 ساعت میذاریم داخل یخچال و بعد میاریم بیرون و برش میزنیم . ولی من بعد از اینکه مواد رو به قطر تقریبا 2 سانتی متر صاف کردم گذاشتم داخل یخچال و بعد 1 ساعت اوردم بیرون و قالب زدم . اگه بخواید هم میتونید یکم زعفران اضافه کنید .

نوش جونتون ..

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مام پارسا
30 آذر 91 15:53
به به...عاااااااااااالیه دوست هنرمندم حتماً درستش می کنم
مریم مامان نخودچی
30 آذر 91 15:57
نرگسی سلام من اومدم یه سوال فنی 110 گرم چقدر پیمونه بود بیزحمت بیا وبلاگ خودم جواب بده راستی دلم خیلی برات تنگ شده بود
مریم مامان نخودچی
30 آذر 91 16:44
ttp://www.ashpazkhone.blogfa.com برو اینجا حال ییر
مام پارسا
30 آذر 91 17:05
نرگسی درستش کردم...خیییییلی راحت بود ...الان تو یخچاله...هر دقیقه سر یخچالم دلم می خواد زودتر آماده بشه ببینم چی میشه خدا کنه خوب در بیاد مرررررررررررررررسی از آموزشت
مامان آروین (مریم)
1 دی 91 13:24
سلام نرگس جون ، امروز با وب شما آشنا شدم . خیلی خوشم اومد . همه پست هایش رو نگاه کردم . من عاشق کاردستی و تزئین غذا هستم که تو وب شما چند مورد خیلی قشنگ بود . لینکتون کردم که راحتتر بتونم هر روز بهتون سربزنم .


سلام عزیزم ممنونم .. آدرستون رو اشتباه گذاشته بودین بیام پیشتون دوستم ..


مریم مامان امیررضا
1 دی 91 14:59
به به آفرین نوش جان
مامان تنها
2 دی 91 4:36
سلام نرگسی جونم دلم برات تنگ شده بود اومدم حالتو بپرسم امیدوارم همه چی خوب باشه خیلی چیزای خوشگلی تو وبت گذاشتی دوست هنرمندم
مانی محیا
2 دی 91 9:21
ممنون عزیزم بابت کادوت. خیلی هنرمندی بخداایشاله بتونیم جبران کنیم. محیا که هنوز اون جوراب پاپوشی رو که براش خریدی ومیبینه میگه اینو عمه پرنیا برام خریده. مرسی عزیزم
مامان یکتا
2 دی 91 9:41
سلام عزیزم یلدایت مبارک بابا همه هنرهایت را یک جا رو نمی کنی خیلی عالییییییییییییی بود مرسی
مامان آروین (مریم)
2 دی 91 9:54
معذرت میخوام، اشتباه وارد کرده بودم . الان درست شده .
مامان بهاره جون
2 دی 91 10:04
دستت دردنکنه من میگم ازهرانگشتت یه هنر میباره حالا توقبولش نکن
مامان ساینا
2 دی 91 13:31
به نظر عالی میادنوش جونتون
مامان اتنا
2 دی 91 15:42
سلام عزیزم خوبی.یلدات مبارک.هنرمند دستور برداشتم تامنم درست کنم.خواهرم خیلی دوست داره.
مامان ساینا
2 دی 91 17:10
منم قبلا 1بار درست کردم البته سالها پیشاما الان 1ثانیه وقت اضافه بیارم میخوابم خواهش میکنم اون چیزایی که میخواستم برات بفرستم پیداشون نکردم شرمنده
مامان ساینا
3 دی 91 12:52
نرگس جون راستش اون متن 1ایمیل بود که برام اومده بود و منم مثل تو خوشم اومد گذاشتم این برا عضویت تو این گروه اینترنتیه که گاهی مطالب جالب میفرستهhttp://www.taknaz.ir/group.htm امااااااااااا 1وبلاگم میشناسم که عالیه تو این زمینه.. تو پیوندای روزانم هست اونم این متن رو گذاشته..اینم آدرس دقیق صفحشhttp://thewitch150.blogfa.com/cat-24.aspx اینم وبلاگ اصلی همون نویسنده مطالب جالبی مینویسه امیدوارم تونسته باشم کمکت کرده باشم
مامان سارا
3 دی 91 15:29
چقدر خوشمزه به نظر می رسن
مامانی درسا
9 دی 91 3:00
اووووم درستش میکنم
مامان ترمه
9 دی 91 13:49
بابا هنرمند...آفرین خیلی خوبه...راستی سفارش قبول میکنین؟!!!
sanaz
27 دی 91 20:34
سلام از کارات خیلی لذت بردم کارای هنریت محشره


مرســـــــــــــــــــی عزیزم